مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 07:452020-06-22فرهنگي

زمینه های حمایتی برای هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران فراهم نیست


زمینه های حمایتی و اخذ مجوز برای فعالیت هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران فراهم نیست.

- ایسنا/خراسان رضوی محمدکاظم کاظمی گفت: زمینه های حمایتی و اخذ مجوز برای فعالیت هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران فراهم نیست.

این شاعر افغانستانی مقیم ایران و عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با فعالیت هنرمندان افغانستانی در ایران، اظهار کرد: هنرمندان افغانستان، در ایران به غیر از حوزه شعر و ادبیات در حوزه های زیادی فعال نیستند، به دلیل اینکه برای اخذ مجوز فعالیت شان و دریافت امکانات، همیشه در تنگنا بوده اند و زمینه های حمایتی از آن ها نیز در حد انتظار نبوده است.

وی افزود: هنرمندان موسیقی افغانستان به همین دلیل، زیاد به ایران نیامده اند و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و یا اینکه در افغانستان مانده اند، اما بعضی از آن ها که در مشهد حضور دارند در بنیاد فرهنگی هنری امیرخسرو بلخی مشغول فعالیت هستند.

این شاعر افغانستانی ادامه داد: برخی دوستان دیگر، به صورت انفرادی در هنرهایی مانند نگارگری و هنرهای تجسمی فعال هستند و در کانون هنری اندیشه که در مشهد و زیر نظر استاد محمد جعفری اداره می شود مشغول به فعالیت هستند و در حوزه هنرهای تجسمی کارهای بسیار خوبی انجام داده اند، اما آن طور که باید از آن ها حمایت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه های حمایتی برای هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران فراهم نیست

زمینه های حمایتی برای هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران فراهم نیست