مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 08:252020-06-22اجتماعي

جمعیت قرقاول های املش افزایش یافت


رییس اداره حفاظت محیط زیست املش گفت: مشاکرت مردمی و پایش مستمر ماموران محیط زیست موجب شده است که شاهد افزایش جمعیت قرقاول های این شهرستان باشیم.

- ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست املش گفت: مشاکرت مردمی و پایش مستمر ماموران محیط زیست موجب شده است که شاهد افزایش جمعیت قرقاول های این شهرستان باشیم.

علی درویشی در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان املش یکی از زیستگاه های مهم قرقاول های گیلان است و این پرنده عمدتا در روستاهای حاشیه جنگل پهن برگ، باغ های چای، باغات مرکبات و بوته زارها زندگی زیست می کند.

وی افزود: شکار این پرنده ممنوع است و اخیر حساسیت مردم در حفاظت از قرقاول های املش بیشتر شده است.

درویشی ادامه داد: هر ساله در فصل بهار، کارشناسان و محیط بانان این اداره برای ارزیابی زیستگاه ها و برآورد جمعیت پرندگانی نظیر قرقاول در عرصه های طبیعی حاضر می شوند و با مشاهده مستقیم و ثبت آوای پرندگان نر، این پرنده را سرشماری می کنند که امسال تعداد این پرندگان 20 درصد بیشتر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست املش خاطرنشان کرد: به هم پیوستگی و تنوع زیستگاه ها، مشارکت با همیاران محیط زیست در حفاظت از این پرنده و گشت، کنترل و پایش زیست محیطی مستمر ماموران اداره حفاظت محیط زیست املش، از عوامل موثر افزایش جمعیت قرقاول در عرصه های طبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت قرقاول های املش افزایش یافت

جمعیت قرقاول های املش افزایش یافت