مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 08:402020-06-23سياسي

آغاز پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از آغاز به کار پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند در سوم تیرماه 99 خبر داد و گفت: - ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از آغاز به کار پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند در سوم تیرماه 99 خبر داد و گفت: کار کتابخانه ای این کاوش از روز شنبه هفته جاری و امروز فصل جدید آن آغاز شد.

محسن جانجان در گفت و گو با ایسنا، درباره سرپرست فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، درنظر گرفتن سلامتی دکتر رهبر و با موافقت پژوهشکده باستان شناسی ایران سرپرستی هیئت پنجمین فصل کاوش به بنده واگذار و مقرر شد دکتر رهبر در جایگاه مشاور علمی در کنار پروژه باشد.

وی ادامه داد: این فصل کاوش با دو رویکرد آغاز شده که نخستین و مهمترین رویکرد آن حل معضل مردم منطقه دو خواهران نهاوند است چراکه ساکنان این منطقه 50 سال حق ساخت و ساز نداشته اند و با پیگیری های فراوان هم اجازه ساخت و سازهای محدودی به آن ها داده شده است.

جانجان تصریح کرد: با توجه به صورت جلسه وزارتخانه میراث فرهنگی قرار شد گمانه زنی در این منطقه انجام شود و مناطق و محدوده هایی که آثاری از دوران سلوکی در آن وجود ندارد در ضوابط بافت تاریخی قرار دهیم تا مشکل مردم منطقه حل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند

آغاز پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند