مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 20:052020-06-23اقتصادي

طراحی سامانه ایرانی معاملات بورس به خوبی پیش می رود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با توجه به اقبال مردم از بورس و افزایش تعداد فعالان بازار بورس در سال جاری و نیز افزایش حجم معاملات و حجم مبادلات در یک روز، - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طراحی سامانه ایرانی معاملات بورس پیشرفت داشته و تاکنون نتیجه خوبی هم داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی که توسط یک شرکت فرانسوی به نام آتوس طراحی شده، اما از حدود 10 سال پیش تاکنون به روزرسانی نشده، دچار کندی می شود.

همچنین به گفته برخی کارشناسان، سامانه معاملات بورس توسط فرانسویان و سامانه پس از معاملات که توسط یک شرکت کانادایی طراحی شده، معمولاً با کندی عملکرد همراه می شود.

در این زمینه بسیاری از کارشناسان معتقدند باید یک سامانه معاملات ایرانی و به روز طراحی شود تا پاسخگوی استقبال گسترده سهامداران از بازار سرمایه باشد.

همچنین محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران هم قبل از این به خبرنگار فارس گفت: در یک همکاری در بین دانشگاه تهران و سازمان بورس و اوراق بهادار، سامانه کاملاً بومی برای معاملات و پس از معاملات بورس طراحی می شود و این سامانه به زودی زیر بازار عملیات آزمایشی قرار می گیرد.

حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را مطرح کرد که سامانه ایرانی برای معاملات بورس چه زمانی زیر بار عملیات می ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سامانه ایرانی معاملات بورس به خوبی پیش می رود

طراحی سامانه ایرانی معاملات بورس به خوبی پیش می رود