مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 10:252020-06-24اقتصادي

آغاز مطالعات فاز دوم طرح استحکام بخشی و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از آغاز مطالعات فاز دوم طرح استحکام بخشی و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از آغاز مطالعات فاز دوم طرح استحکام بخشی و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.

حبیب یزادن پناه در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار به منظور انجام این مطالعات و با هدف اجرای طرح توسعه و احیای مجموعه مفخم، اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه اصفهان در پروژه مقاوم سازی آیینه خانه و عمارت مفخم بجنورد، عنوان کرد: در این مرحله آزمایش های شناخت مقاومت مصالح و دیگر مطالعات فنی انجام و اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: این اقدامات در راستای رفع مشکلاتی است که پس از زلزله اردیبهشت ماه سال 96 برای این بنای تاریخی رخ داد.

آیینه خانه مفخم یکی از یادمان های برجسته دوره قاجار است، حدود سال 1300 هجری به دستور یار محمدخان شادلو، معروف به سردار مفخم ساخته شده و با شماره 1167 به ثبت ملی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مطالعات فاز دوم طرح استحکام بخشی و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد

آغاز مطالعات فاز دوم طرح استحکام بخشی و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد