مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 12:002020-06-24فرهنگي

مستند «گنج دره» در مرحله تدوین است


مستند «گنج دره» یکی از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی کیوان طباطبایی صمیمی است که به موضوع پیدایش کشاورزی در منطقه زاگرس می پردازد.

- مستند گنج دره یکی از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی کیوان طباطبایی صمیمی است که به موضوع پیدایش کشاورزی در منطقه زاگرس می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم پس از مدتها فیلمبرداری، هم اینک در مرحله تدوین قرار دارد و تا پایان تابستان 99 آماده نمایش می شود.

طباطبایی صمیمی درباره ی مکان هایی که در این مستند به تصویر کشیده است، گفت: هشت هزار سال پیش بود که حرفه کشاورزی در منطقه زاگرس شکل گرفت و ما در مستند گنج دره با ثبت تصاویری از کرمانشاه، هرسین، تویسرکان و صحنه، به این موضوع پرداخته ایم.

وی افزود: در این مستند 40 دقیقه ای، کاوش گروهی از باستان شناسان ایرانی و دانمارکی در یکی از کهن ترین خاستگاه های پیدایش کشاورزی در جهان روایت می شود، چرا که پژوهش های چند سال اخیر آشکار ساخته است که دشت ها و کوهپایه های زاگرس در ایران، یکی از نخستین نمودهای یکجانشینی و آغاز انقلاب کشاورزی در تاریخ تحول انسان را در خود نهفته دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «گنج دره» در مرحله تدوین است

مستند «گنج دره» در مرحله تدوین است