مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 05:252020-06-25بين الملل

توصیف ترکیه از کتاب بولتون؛ «گمراه کننده و برای سودجویی شخصی»


مدیر ارتباطات دولت ترکیه در رد ادعاهای کتاب مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در رابطه با اظهارات با همتای آمریکایی، آنها را گمراه کننده خواند و گفت که هدف از طرح این مطالب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از واکنش تند دولت کره جنوبی به کتاب خاطرات جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید (+ )، یک مقام ارشد دولت ترکیه هم محتویات این کتاب را رد کرده است.

فخرالدین آلتون مسئول رسانه ای و مدیر ارتباطات دولت ترکیه در رد مطالب کتاب بولتون در خصوص گفت و گوهای روسای جمهور ترکیه و آمریکا، نوشته های مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را گمراه کننده خوانده است.

این مقام ترکیه ای در هشت توییت نوشته های بولتون در کتابش تحت عنوان اتاقی که در آن اتفاق افتاد را رد و اعلام کرده که هدف او از طرح ادعاهای غلط در این کتاب، سودجویی شخصی بوده و مصرف داخلی داشته است.

جان بولتون در بخشی از این کتاب مدعی شد، اردوغان یادداشتی به ترامپ درباره بانک خلق ترکیه نوشت و علیه تحقیقات دادگاهی در نیویورک علیه این بانک و مدیرانش به اتهام نقض تحریم های ایران موضع گرفت.

طبق کتاب مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، رییس جمهور ترکیه در یادداشت خطاب به همتای آمریکایی اعلام کرد بانک خلق بی گناه است و جرمی مرتکب نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیف ترکیه از کتاب بولتون؛ «گمراه کننده و برای سودجویی شخصی»

توصیف ترکیه از کتاب بولتون؛ «گمراه کننده و برای سودجویی شخصی»