مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 09:502020-06-25اجتماعي

حفاظت از قنات دوطبقه اردستان نیازمند دوربین مداربسته است/نصب دوربین در 3 مسجد شاخص


رییس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت:ای حفظ و نگهداری قنات دوطبقه اردستان که ثبت جهانی نیز شده است نیازمند نصب دوربین مداربسته هستیم که این امر نیازمند بودجه قابل توجهی است.

- اردستان- رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: بناهای تاریخی مسجد جامع اردستان، مسجد جامع زواره و بنای تاریخی کاخ سرهنگ آباد به دوربین مداربسته مجهز شدند.

مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مسجد جامع اردستان و مسجد جامع زواره دو بنای تاریخی شهرستان اردستان است که از بناهای شاخص کشور و به نوعی در دنیا بی نظیر هستند.

وی با بیان اینکه مسجد جامع اردستان به عنوان اولین مسجد دوطبقه جهان اسلام مطرح است، افزود: مسجد جامع شهر زواره نیز به عنوان اولین مسجد چهار ایوانه جهان اسلام شناخته می شود؛.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: این مساجد حدود 900 تا هزار سال قدمت دارند و تزییناتی که در زیر گنبد وجود دارد از دوره سلجوقیان و در کشور کم نظیر است.

بسیاری از بناهای تاریخی شهرستان اردستان آسیب دیده است وی اضافه کرد: همیشه دغدغه مسئولان و دوستداران آثار تاریخی حفظ و نگهداری بناهای تاریخی بوده که متأسفانه در سال های گذشته بسیاری از بناهای تاریخی شهرستان اردستان از غفلت برخی افراد یا آسیب دیده و یا به کل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از قنات دوطبقه اردستان نیازمند دوربین مداربسته است/نصب دوربین در 3 مسجد شاخص

حفاظت از قنات دوطبقه اردستان نیازمند دوربین مداربسته است/نصب دوربین در 3 مسجد شاخص