مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 10:052020-06-25سياسي

ثبت معنوی خوشنویسی توسط ترکیه صحت ندارد/ نوبت ایران برای 2021 است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طبق کنوانسیون مصوب سال 2003 در یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد)، میراث فرهنگی ناملموس جوامع و کشورها شامل رسوم، - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: بحث ثبت خوشنویسی در یونسکو توسط ترکیه مطرح نیست و در سال 2021 هنر خوشنویسی در فهرست انتظار ثبت میراث ناملموس ایران با عنوان اقدامات پاسدارنده خوب قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، طبق کنوانسیون مصوب سال 2003 در یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد)، میراث فرهنگی ناملموس جوامع و کشورها شامل رسوم، بازنمایی ها، تجلیات، دانش ها، مهارت ها و ابزارها، اشیاء، دست ساخته ها و فضاهای فرهنگی مرتبط با آنهاست و ثبتشان، احترام به تنوع فرهنگی و خلاقیت بشری را ترویج می دهد.

از این رو، کشورها تلاش می کنند با ثبت میراس ناملموس خود، علاوه بر حفظ و نگهداری آن از خطر انحراف یا انقراض، توجه دیگر ملل را به آن مقوله جلب کنند.

در کشورمان نیز با تلاش کمیسیون ملی یونسکو-ایران، نام 35 نفر از مشاهیر و مفاخر ایرانی تاکنون در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.

اما اقدام کشورهای همسایه برای ثبت مشاهیر ایرانی یا حتی آلات موسیقی، خاطر ایران دوستان را آزرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت معنوی خوشنویسی توسط ترکیه صحت ندارد/ نوبت ایران برای 2021 است

ثبت معنوی خوشنویسی توسط ترکیه صحت ندارد/ نوبت ایران برای 2021 است