تحقق و سنجش پذیری، شوق انگیزی، مدرسه محوری و فراگیری از ویژگی های بسته های تحولی آموزش و پرورش استوزیر آموزش و پرورش، تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری را از ویژگی های بسته های تحولی آموزش و پرورش بر شمرد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت اجرای بسته های اجرایی تحولی که منبعث از سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در تدوین بسته های اجرایی تحولی شش شاخص؛ تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری مد نظر بوده است. وزیر آموزش و پرورش در تشریح شاخص های مد نظر گفت: هریک از شاخص های مطرح شده در بسته های تحولی برای آموزش و پرورش معنایی دارد، که این شاخص ها و معناهای آن عبارتند از: 1- تحول آفرین بودن به معنای قابلیت تغییر روندها و فرایندهای موجود را به شیوه خلاقانه و نوآورانه داشته و دستیابی به آموزش و پرورش و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی ایران را تسهیل نماید. 2- تحقق پذیر بودن به معنای با توجه به منابع، امکانات و شرایط موجود، اجرای آن امکان پذیر و اثربخش باشد. 3- شوق انگیز بودن به معنای ایجاد شور و نشاط و امیدواری در ذی نفعان (دانش آموزان، معلمان، خانواده های مسئولین نهادهای فرادستی) نماید و قابلیت مشروعیت بخشی به برنامه های تحولی داشته باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |