مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 07:402020-06-28اجتماعي

امسال 15 فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی لرستان انجام شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: به منظور حفاظت و احیا آثار تاریخی فرهنگی، از ابتدای امسال تاکنون 15 فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی استان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور حفاظت و احیا آثار تاریخی فرهنگی لرستان از ابتدای امسال تاکنون 15 فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی استان انجام شده است.

وی، بیان کرد: مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک ، خانه تاریخی آخوند ابو ، خانه رحیمی و کوره آجرپزی خرم آباد و مساجد جامع و امام و خانه افتخار الاسلام بروجرد از موارد شاخص این فصل اقدامات مرمتی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره اینکه هدف از انجام عملیات مرمت بر روی آثار فاخر تاریخی- فرهنگی استان، حفظ، نگهداری، مرمت اضطراری و یا احیا این آثار است، افزود: برای انجام این عملیات 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرد که برخی اقدامات به اتمام رسیده و برخی نیز در حال اتمام هستند.

قاسمی، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری با جذب اعتبارات لازم مرمت دیگر ابنیه تاریخی سطح استان نیز در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 15 فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی لرستان انجام شده است

امسال 15 فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی لرستان انجام شده است