مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 04:302020-06-29پزشكي

مشاهده 29 مورد مثبت بروسلوز در دام های کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 29 مورد مثبت ابتلای دام های استان به بیماری تب مالت (بروسلوز) اعلام شده است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 29 مورد مثبت ابتلای دام های استان به بیماری تب مالت (بروسلوز) اعلام شده است.

عبدالله بهمنش افزود: تب مالت بیماری مشترک انسان و دام و بیماری خطرناکی است، اما با رعایت بهداشت می تواند به راحتی آن را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از یک هزار دام مشکوک تست بروسلوز(تب مالت) انجام شده است، اظهارکرد: از این تعداد 29 مورد مثبت اعلام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه این بیماری بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند را درگیر می کند، خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت استان موارد مثبت را به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

بهمنش با اشاره به اینکه دام هایی که به این بیماری مبتلا شده اند باید ذبح شوند، تصریح کرد: یکی از علائم مهم این بیماری سقط جنین در دام است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 250 هزار راس گوسفند و بز و 24 هزار راس گاو و گوساله در زمینه تب مالت واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طرح واکسیناسیون دام ها از تیرماه و هم زمان با تامین واکسن تب مالت آغاز می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 29 مورد مثبت بروسلوز در دام های کهگیلویه و بویراحمد

مشاهده 29 مورد مثبت بروسلوز در دام های کهگیلویه و بویراحمد