مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 05:002020-06-29فرهنگي

ثبت جهانی هنر خوشنویسی به نام ترکیه؟


وزارت فرهنگ کشور ترکیه، پرونده هنر خوشنویسی را برای ثبت به عنوان میراث ناملموس یونسکو ارسال کرده؛ این در حالی است که ایران برای سال 2021 یا 2022 قصد داشت چنین اقدامی انجام دهد.

- ، یک بار دیگر مسئولان فرهنگی ایران از ترکیه جاماندند اما به جای پاسخگو بودن نسبت به دلیل تعلل در ثبت هنر خوشنویسی طی یک دهه گذشته، پاسخ می دهند ثبت میراث ناملموس انحصاری نیست و هر کشوری که خوشنویسی دارد می تواند این هنر را ثبت کند.

این پاسخ مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی به هنرآنلاین بوده است! او رقابت آشکار ترکیه با ایران در ثبت آثار بویژه خوشنویسی را به فضای رسانه ای نسبت می دهد و مثال هایی از ثبت میراث ناملموس استانی می آورد که قابل مقایسه با برنامه های جهانی ترکیه نیست.

از سوی دیگر حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران می گوید باید خوشحال باشیم که ترکیه به خط ایرانی و عربی بها می دهد و هر سال جشنواره بزرگ خوشنویسی برگزار می کند.

طبیعی است با شنیدن این خبرها قلب هر ایرانی به درد می آید و امیدش بیش از گذشته، نابود و اعتمادش به مسئولان تخریب می شود؛ نه به این دلیل که ترکیه با برنامه ریزی دقیق سرمایه های ما از جمله مولانا و خوشنویسی را به نام خود کند و ما فقط تماشاچی هستیم؛ بلکه به این دلیل که مسئولان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هنر خوشنویسی به نام ترکیه؟

ثبت جهانی هنر خوشنویسی به نام ترکیه؟