مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 07:252020-06-29سياسي

اسناد آمایش 31 استان کشور درکمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شد


با تصویب نهایی اسناد آمایش استان ها، در شرایطی که پراکندگی مطالعات و برنامه های غیر منسجم را در استان ها و کشور شاهد هستیم، برای اولین بار استان ها دارای سندی واحد برای توسعه سرزمینی استان خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  اسناد آمایش 31 استان کشور درکمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شد گزارش مذکور حاکی است که این مطالعات اولین بار در دهه 1350 و در پاسخ به نابرابری های گسترده ایجاد شده در سرزمین، توسط مشاور ایرانی- فرانسوی انجام پذیرفت و بار دیگر نیز به صورت سراسری و در سطح ملی یک بار در دهه 1360 و در اثنای جنگ تحمیلی انجام پذیرفت و بار سوم در دوره 1376-1383 توسط دفتر ذی ربط با آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه کشور صورت پذیرفت، اما در نهایت در هیچ کدام از این سه دوره مطالعات صورت گرفته، سند مُصوب و ملاک عملی در اختیار دستگاه های اجرایی کشور قرار نگرفت.

  از همین رو، با آغاز برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس جزء یک بند الف ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه کشور، مقرر شد اسناد آمایش استان های کشور این بار تدوین و ملاک عمل و هادی توسعه استان های کشور باشد.

  بر اساس همین گزارش و با تدبیر صورت گرفته، این اسناد از درون مطالعات برنامه آمایش استان¬ها که از سال 1385 با ابلاغ شرح خدمات تیپ از سوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد آمایش 31 استان کشور درکمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شد

اسناد آمایش 31 استان کشور درکمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین تصویب شد