مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 07:252020-06-29اقتصادي

سودای پهن کردن فرش دستباف ترکمن زیر پای جهانیان


زلیخا عادلی به عنوان یک تولیدکننده بزرگ فرش دستباف ترکمن در استان گلستان، به دنبال پهن کردن فرش دستباف ترکمن در زیر پای جهانیان است و می خواهد روزی را ببیند که تاجران فرش از کشورهای مدعی تولید فرش دستباف پا به این استان می گذارند.

- ایسنا/گلستان زلیخا عادلی به عنوان یک تولیدکننده بزرگ فرش دستباف ترکمن در استان گلستان، به دنبال پهن کردن فرش دستباف ترکمن در زیر پای جهانیان است و می خواهد روزی را ببیند که تاجران فرش از کشورهای مدعی تولید فرش دستباف پا به این استان می گذارند.

زلیخا عادلی یک زن ترکمن اهل شهر بندر ترکمن در غرب استان گلستان است که در سال 1383 شرکت تعاونی را تأسیس کرد و به واسطه آشنایی که در زمان آموزش با زنان روستایی پیدا کرده بود، کار تولید و تجارت فرش ترکمن را آغاز کرد.

وی در دومین همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه اشتغال پایدار در سال 1394، به عنوان یکی از 10 چهره برتر کارآفرینی زنان ایران انتخاب شد.

عادلی در حال حاضر به عنوان عامل توسعه خوشه فرش دستبافت استان گلستان، فعالیت های خود را در عرصه صنعت فرش دستباف دنبال می کند.

عادلی در خصوص فعالیت های شرکت تعاونی خود، می گوید: در ابتدا بیشتر در زمینه فروش صنایع دستی، فرش های ترکمن و فرش گبه فعالیت می کردیم و مشتری های زیادی هم خصوصاً در زمان مسافرت های نوروزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودای پهن کردن فرش دستباف ترکمن زیر پای جهانیان

سودای پهن کردن فرش دستباف ترکمن زیر پای جهانیان