مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 03:252020-06-30فناوري

حملات بدافزاری به ویندوز از طریق دیکشنری


بات نت جدیدی به نام لوسیفر مشاهده شده است که می تواند توسط یک دیکشنری حملات خود را آغاز کند و سیستم های ویندوزی را مورد هدف قرار می دهد.

- بات نت جدیدی به نام لوسیفر مشاهده شده است که می تواند توسط یک دیکشنری حملات خود را آغاز کند و سیستم های ویندوزی را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لوسیفر (Lucifer) یک بات نت مخرب و ترکیب جدیدی از cryptojacking و نوعی بدافزار DDoS است که منجر به اکسپلویت آسیب پذیری های قدیمی و انجام فعالیت های مخرب روی سیستم عامل های ویندوز می شود.

این بات نت پس از آلوده کردن سیستم، آن را توسط رباتی به یک کلاینت استخراج رمزارز (cryptomining) تبدیل کرده و از این طریق می تواند حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) را آغاز کند.

نویسنده بدافزار، این ربات را Satan DDoS نامگذاری کرده است، اما محققان پالو آلتو، به آن لقب لوسیفر داده اند، زیرا بدافزار دیگری نیز با همین نام (Satan Ransomware) وجود دارد.

در 29ام ماه می 2020، محققان پالو آلتو، نوع جدیدی از بدافزار ترکیبی cryptojacking را کشف کردند که آسیب پذیری با شناسه CVE-2019-9081 را اکسپلویت می کند.

طبق گزارش مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای)، بدافزار لوسیفر قادربه انجام حملات DDoS و همچنین اکسپلویت آسیب پذیر ویندوز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حملات بدافزاری به ویندوز از طریق دیکشنری

حملات بدافزاری به ویندوز از طریق دیکشنری