مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 07:252020-06-30فرهنگي

«فصل امید» جایگزین «تئاتر کودک» شد/ ملاحظات کرونایی یا بازی با کلمات؟


در حالی که وضعیت تولید و بودجه در تئاتر ایران شرایط مناسبی ندارد و برگزاری جشنواره ها موضوعیت خود را از دست داده اند، بهانه برای برگزاری آن ها از سوی متولیان تئاتر ایران بسیار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سال 99 به طور حتم در تاریخ تئاتر ایران تا ابد به عنوان سالی ثبت می شود که شرایط و مناسبات فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی تغییر کرد و تولیدات تئاتری ایران به نقطه صفر نزدیک شد.

سال 99 نشان داد که دولت به عنوان متولی فرهنگ و هنر، نه تنها در شرایط عادی که در شرایط بحرانی نیز توان حمایت و برنامه ریزی برای تئاتر را ندارد.

بودجه ناچیزی که به تئاتر اختصاص پیدا می کند در شرایط بحرانی جوابگو نیست و بخش اعظمی از وعده های دولت در راستای حمایت از هنرمندان، وعده هایی توخالی است.

در چنین شرایطی گروه های تئاتری رغبتی به تولید و اجرای آثار خود ندارند زیرا بودجه حمایتی مناسبی در شرایط فعلی که تمامی هزینه های جاری تولید یک اثر نمایشی چندین برابر شده، به گروه ها اختصاص پیدا نمی کند.

از سوی دیگر با وضعیت اقتصادی موجود و بالا رفتن نجومی هزینه ها، برگزاری جشنواره های متعدد تئاتری نیز توجیه پذیر نیست و این هزینه ها می تواند به فعالیت های مستمر تئاتری در زمینه تولید و اجرای آثار نمایشی و سالن های تئاتری اختصاص پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فصل امید» جایگزین «تئاتر کودک» شد/ ملاحظات کرونایی یا بازی با کلمات؟

«فصل امید» جایگزین «تئاتر کودک» شد/ ملاحظات کرونایی یا بازی با کلمات؟