مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 11:452020-06-30سياسي

مشکل خصوصی سازی در ایران، ضعف سیاست گذاری است


صرف خصوصی یا دولتی بودن نشانه شکست نیست بلکه ایراد به سیاست گذاری ها است؛ سیاست گذاری باید راهبردی باشد تا مشکلی پیش نیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید احسان خاندوزی عصر امروز در نشست تخصصی بررسی ابعاد خصوصی سازی اظهار داشت: فرایندهای خصوصی سازی در دنیا از حوالی سال 1360 شمسی در اروپای غربی شروع شد و ابتدای دهه 70 شمسی بعد از فروپاشی شوروی که به معنای سقوط نظام های اقتصادی چپ تلقی شد، آن جریان به یکی از رایج ترین ساختارهای اقتصادی تبدیل و در دستور کار کشورهای تازه استقلال یافته شوروی قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مقارن با این موج جهان، آن جریان فکری که در اقتصاد ایران طی دهه 70 در خصوص رابطه دولت و بخش خصوصی قرار اشت اما مجال میدانداری پیدا نمی کرد از آن موج جهانی استفاده کرد و اولین خصوصی سازی ها در اوایل دهه 70 انجام شد اما در ادامه به دلیل مغایرت با اصل 44 قانون اساسی کند پیش رفت.

وی ادامه داد: در همان واگذاری های دهه 70 نیز نقدهای زیادی در مورد مفاسد، عدم توجه به منافع ملی و … صورت می گرفت و سال 73 و 74 که بحران اقتصادی اتفاق افتاد این موضوع هم از بین رفت؛ وقتی مرحوم هاشمی به مجمع رفت به این نتیجه رسید که باید وارد این حوزه شد، از این رو پیش نویس هایی برای اصل 44 تدوین شد و در نهایت در سال 84 رهبری سیاست های های کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل خصوصی سازی در ایران، ضعف سیاست گذاری است

مشکل خصوصی سازی در ایران، ضعف سیاست گذاری است