مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 07:202020-07-01اجتماعي

کمبود محیط‎بان برای کنترل مناطق حفاظت شده در بجستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: با توجه به اینکه بر اساس استانداردها هر 2000 هکتار یک نفر نیرو محیط بان باید داشته باشد، در شهرستان بجستان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

- مجتبی رضانژاد در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری 11 مورد پرونده کشف تخلفات شکار و صید در شهرستان بجستان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که فقط یک پرونده بوده افزایش چشمگیری داشته است، از این میزان تخلفات شکار و صید امسال بسیاری مربوط به صیادانی بوده که اقدام به زنده گیری و شکار پرندگان از جمله دلیجه می کردند.

وی ادامه داد: از این متخلفان هفت رشته دام زنده گیری پرنده، تعدادی تله آهنی، 4 قبضه سلاح و یک قبضه سلاح غیر مجاز دست ساز و همچنین 9 جوجه دلیجه کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان مطرح کرد: متأسفانه برخی از شکارچیان غیر مجاز با حضور در مناطق حفاظت شده این شهرستان اقدام به شکار و سپس فروش جوجه دلیجه به عرب های حوزه خلیج فارس می کنند.

رضانژاد با بیان اینکه جوجه دلیجه ها که از نوع پرندگان شکاری هستند، برای فروش به عرب های حوزه خلیج فارس شکار می شوند، افزود: همچنین از ابتدای امسال تعداد بسیاری کبک نیز کشف شد که در این خصوص پس از تکمیل پرونده متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود محیط‎بان برای کنترل مناطق حفاظت شده در بجستان

کمبود محیط‎بان برای کنترل مناطق حفاظت شده در بجستان