مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 10:352020-07-01اقتصادي

قیمت های کارخانه ای خودروها بالا می رود؟


بعد از فروکش کردن تب فروش های فوق العاده خودرو، قیمت خودرو سیر صعودی به خود گرفته و خودروسازها قیمت های رسمی را ناکارآمد تلقی می کنند بر افزایش میزان زیان انباشته 2 خودروساز بزرگ کشور با تداوم اعمال قیمت های مصوب کنونی تأکید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، گرچه خودروسازان خود را تابع مصوبات ستاد تنظیم بازار می دانند اما نرخ های کنونی اعلام شده برای خودروهای داخلی را غیرواقعی دانسته و انتظارات خود برای افزایش مجدد قیمت رسمی خودروهای داخلی را با استفاده از تعبیر منطقی شدن قیمت ها براساس مصوبات شورای رقابت تا شهریورماه امسال مطرح می کنند.

این درحالی است که افزایش مبنای نرخ محاسبه قیمت ارز در تامین قطعات و تولید خودرو از 9هزار تومان قبلی به ارز نیمایی یا سنایی به معنای رشد هزینه تمام شده تولید، تن دادن شورای رقابت و کمیته سیاستگذاری خودرو به گرانی رسمی چند باره خودروهای داخلی و افزایش نرخ خودرو در حاشیه بازار خواهد بود.

با تصمیم وزارت صنعت و کمیته سیاستگذاری خودرو برای بازنگری در قیمت رسمی خودروهای داخلی، این روزها جلسات مربوط به بازنگری در تعیین قیمت خودروهای مشمول قیمت گذاری، با حضور مسئولان شورای رقابت و سازمان حمایت زیر نظر سازمان گسترش در حال برگزاری است جلساتی که در آن موضوع تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت خودروه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت های کارخانه ای خودروها بالا می رود؟

قیمت های کارخانه ای خودروها بالا می رود؟