مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 04:252020-07-03پزشكي

راز دیرینه التهاب حاصل از استرس کشف شد


محققان می گویند در یک مطالعه جدید مشاهده کرده اند که با وجود این واقعیت که استرس، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند، اما استرس شدید باعث تحریک آزاد سازی یک سلول ایمنی به نام IL-6 از سلول های چربی قهوه ای می شود که بیماری التهابی را در پی دارد.

- محققان می گویند در یک مطالعه جدید مشاهده کرده اند که با وجود این واقعیت که استرس، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند، اما استرس شدید باعث تحریک آزاد سازی یک سلول ایمنی به نام "IL-6" از سلول های چربی قهوه ای می شود که بیماری التهابی را در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه جدید تحت رهبری محققان دانشگاه ییل (Yale)، ​​راز دیرینه ای را در مورد اینکه استرس حاد چگونه به رغم اینکه بسیاری از هورمون های استرس در واقع سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند، به تقویت بیماری التهابی می انجامد، کشف کرده اند.

این مطالعه فاش کرد هنگامی که یک ارگانیسم با استرس منظم مواجه می شود، سلول ایمنی خاصی توسط سلول های چربی آزاد می شود.

چندین دهه است که ارتباط بین استرس و بیماری التهابی کاملاً روشن است و بسیاری از بیماری های مزمن در اثر استرس حاد شعله ور می شوند.

با این حال، زیربنای این موضوع همواره یک تناقض غیرقابل توضیح بوده است، چرا که هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین که در مواجهه با استرس د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز دیرینه التهاب حاصل از استرس کشف شد

راز دیرینه التهاب حاصل از استرس کشف شد