مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 06:302020-07-07دانش

میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریع تر از آنچه قبلاً تصور می شد تغییر می کند


پژوهشگران دانشگاه لیدز و دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریع تر از آنچه پیشتر تصور می شد تغییر می کند.

- پژوهشگران "دانشگاه لیدز" و "دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریع تر از آنچه پیشتر تصور می شد تغییر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، میدان مغناطیسی که دائما در حال تغییر است با جریان همرفتی فلز مذاب که هسته بیرونی زمین را تشکیل می دهد، ایجاد و نگهداری می شود.

دانشمندان معمولاً برای بررسی تکامل میدان مغناطیسی طی دوره های زمانی زمین شناسی، میدان های مغناطیسی ضبط شده توسط رسوبات، جریان های گدازه و مصنوعات ساخته شده توسط انسان را تجزیه و تحلیل می کنند.

اکنون در یک مطالعه جدید، دانشمندان رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده اند.

آنها داده های شبیه سازی های رایانه ای از روند تولید میدان مغناطیسی را با داده های حاصل از بازسازی تغییرات اخیر در میدان مغناطیسی زمین که در طول 100 هزار سال گذشته منتشر شده، ترکیب کردند.

طبق مطالعه دانشگاه لیدز و دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو، تغییر جهت میدان مغناطیسی زمین ممکن است 10 برابر سریع تر از آنچه قبلاً تصور می شد صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریع تر از آنچه قبلاً تصور می شد تغییر می کند

میدان مغناطیسی زمین 10 برابر سریع تر از آنچه قبلاً تصور می شد تغییر می کند