مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-07اقتصادي

برداشت گیلاس از باغات آغاز شد/پیش بینی تولید 640 تن محصول


همه ساله کار برداشت گیلاس در سطح 103 هکتار از باغات سروآباد از تیر ماه آغاز می شود و امسال نیز برداشت این محصول آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان, اسماعیل منوچهری, اظهار داشت: امسال 103 هکتار از باغات شهرستان سروآباد زیرکشت گیلاس رفته است که 80 هکتار آن بارور و 23 هکتار نیز به صورت غیربارور است.

وی افزود: متوسط برداشت گیلاس در هر هکتار هشت تن است و امسال پیش بینی می شود 640 تن گیلاس ارگانیک و مرغوب در باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد ادامه داد: بیشترین میزان برداشت گیلاس در واحد هکتار در شهرستان سروآباد مربوط به یکی از تولیدکنندگان نمونه و برتر گیلاس است که در یک هکتار 26 تن برداشت کرده است.

منوچهری یادآور شد: این شهرستان در استان کردستان از لحاظ سطح و میزان تولید گیلاس رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و مهمترین ارقام گیلاس تولید شده در این شهرستان ارقام تک دانه، صورتی و زرد است.

وی بیان کرد: بیشترین مساحت باغات گیلاس و تمرکز این محصول در روستاهای گواز، پایگلان، دمیو، دره ناخی و دزلی است که به صورت تازه خوری در بازارهای داخلی و خارج شهرستان به فروش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیلاس از باغات آغاز شد/پیش بینی تولید 640 تن محصول

برداشت گیلاس از باغات آغاز شد/پیش بینی تولید 640 تن محصول