مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 22:352020-07-07سياسي

آل محمد: قانون کاهش مجازات حبس از قوانین مفید و لازم محسوب می شود


یک حقوقدان با مثبت ارزیابی کردن قانون کاهش مجازات حبس گفت: باید برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین تدابیر علمی لازم را اتخاذ کرد که این مسائل صرفا با زندانی کردن مجرم حل و فصل نخواهد شد.

- یک حقوقدان با مثبت ارزیابی کردن "قانون کاهش مجازات حبس" گفت: باید برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین تدابیر علمی لازم را اتخاذ کرد که این مسائل صرفا با زندانی کردن مجرم حل و فصل نخواهد شد.

سید محمد صادق آل محمد در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از قانوت کاهش مجازات حبس که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ابلاغ شد، اظهار کرد: مطالعات آماری و نتیجه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مجازات زندان در راه رسیدن به اهداف خویش موفقیت چندانی نداشته و در اصلاح و بازپروری مجرمین و زندانیان هم موفق و راهگشا نبوده است و همچنین توفیق چشمگیری در این زمینه نداشته و به همین دلیل از ناحیه حقوقدانان و صاحبنظران انتقادهای زیادی نسبت به کیفر حبس مطرح و وارد شده است.

وی با بیان اینکه در ازای ایرادات و انتقادات وارده بر مجازات حبس، در عین حال مجازات حبس جزء مجازات های اصلی در جهان امروز است ، تصریح کرد: هدف اصلی از مجازات زندان این بوده که در زندان امکان اجرای روش های اصلاحی و تربیتی و یا درمانی فراهم آید و امکان بازگشت سالم مجرم به جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل محمد: قانون کاهش مجازات حبس از قوانین مفید و لازم محسوب می شود

آل محمد: قانون کاهش مجازات حبس از قوانین مفید و لازم محسوب می شود