مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 08:152020-07-08اقتصادي

70 درصد اقلام مورد نیاز عطاری ها وارداتی است


رییس اتحادیه عطاران و سقط فروشان شیراز گفت: 70 درصد اقلام مورد نیازعطاری ها، وارداتی است که با توجه به وضعیت موجود با مشکلاتی مواجه شدیم.

- مجید معتمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف تصور مردم، بیشتر مواد اولیه مورد نیاز عطاری ها، وارداتی است و با توجه به رشد بی سابقه قیمت دلار، بیماری کرونا و دپو شدن برخی از اقلام در کمرگ شاهد این افزایش قیمت هستیم.

وی در خصوص اصلی ترین کشورهای تأمین کننده اقلام عطاری ها گفت: هند، چین و آسیای شرقی اصلی ترین منابع تأمین نیازهای عطاری ها از قبیل هل، زنجفیل، سیاه دانه و برخی ادویه ها هستند.

رییس اتحادیه عطاری ها و سقط فروشان شیراز در خصوص استفاده مردم از داروهای گیاهی و طبیعی در دوران کرونا، گفت: در دوران اوج اولیه کرونا با توجه به اینکه احتمال می رفت مصرف مواد طبیعی با طبع گرم بتواند در پیشگیری این بیماری مؤثر باشد شاهد رشد فروش اقلام اینچنینی بودیم اما هم اکنون و در دوره دوم کرونا مردم ترجیح می دهند با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب سلامتی خود باشند.

معتمدی با اشاره به شایعات مبنی تأثیر داروهای گیاهی در کاهش ابتلاء به کرونا، تاکید کرد: هیچ مورد اثبات شده ای در این خصوص وجود ندارد اما می توان از برخی از داروهای گیاهی برای تقویت ایمنی بدن، تمدد اعصاب و کاهش استرس هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد اقلام مورد نیاز عطاری ها وارداتی است

70 درصد اقلام مورد نیاز عطاری ها وارداتی است