مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 17:152020-07-10پزشكي

افراد بالای 60 سال در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد بالای 60 سال از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر کرونا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه سالمندان قوای جسمانی ضعیف تری نسبت به افراد جوان دارند و  به طورمعمول مبتلا به بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، ریوی، فشارخون، دیابت، و ضعف سیستم ایمنی هستند، اظهار کرد: به همین دلایل خطر ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان بیشتر است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه عوارض و شدت بیماری در سالمندان شدیدتر است خاطر نشان کرد: علائم بیماری در این گروه سنی شامل سرفه، تب، بدن درد، تنگی نفس، خستگی و احساس سنگینی، درد در قفسه سینه، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ و دل درد، گیجی و تغییر سطح هوشیاری است.

وی با تأکید بر اینکه سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند مراقبت بیشتر هستند افزود: خانواده ها و اطرافیان دراین باره نقش مهمی دارند و باید از سالمندان در مقابل این بیماری محافظت کنند.

احمدیان به خانواده های دارای سالمند توصیه کرد: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی در هر یک از اعضاء خانواده لازم است از تماس با سالمندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد بالای 60 سال در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند

افراد بالای 60 سال در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند