مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-11پزشكي

آغاز به کار نخستین کلینیک فوق تخصصی مشترک ارتوپدی و درد


رییس بیمارستان اختر، از آغاز به کار نخستین کلینیک فوق تخصصی مشترک ارتوپدی و درد کشور در این بیمارستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد قریشی، درباره ظرفیت های این کلینیک، گفت: در حال حاضر بررسی و ویزیت بیماران با نگاه چند تخصصی در دنیا مورد توجه قرار گرفته و این کلینیک نیز با همین رویکرد آغاز به کار کرده است.

وی، بیماری های عضلانی و استخوانی را یکی از شایع ترین بیماری ها عنوان کرد و افزود: مهمترین علامت این بیماری ها درد است و افراد معمولا زمانی که دچار دردهای اسکلتی و عضلانی و به طور کلی بدن درد می شوند به متخصصان ارتوپدی و روماتولوژی مراجعه می کنند.

رییس بیمارستان اختر ادامه داد: اما بسیاری از بیماران نیاز به جراحی ندارند و یا اینکه علی رغم نیاز، به علت وجود بیماری های همراه همچون مشکلات قلبی، امکان جراحی برای آن ها وجود ندارد.

قریشی افزود: در چنین مواردی بهترین راهی که جایگزین جراحی می شود، کنترل درد بیمار است تا بیمار بتواند بدون درد عضلانی و استخوانی زندگی کند.

وی با بیان اینکه چنین کاری توسط فلوشیپ های درد که از فلوشیپ های رشته بیهوشی است انجام می شود، اظهار کرد: در واقع این متخصصان با مداخلاتی همچون تجویز دارو و تزریق های لازم در محل های درد، از بروز درد جلوگیری کرده یا میزان آن را کاهش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار نخستین کلینیک فوق تخصصی مشترک ارتوپدی و درد

آغاز به کار نخستین کلینیک فوق تخصصی مشترک ارتوپدی و درد