مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-12اقتصادي

لزوم بازنگری در سیاست های مدیریت شهری در مشهد / کمربند جنوبی نماد توسعه نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میزگرد مجازی بزرگراه، با هدف واکاوی چند رشته ای در خصوص کمربند جنوبی مشهد از سوی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

- این کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری گفت: در کمربند جنوبی به تحلیل منفعت های اجتماعی پرداخته نمی شود و در ارزیابی سناریو های این طرح، منفعت هزینه است.

وی به نقد سیاست های حمل و نقل عمومی از سوی مدیران شهری پرداخت و گفت: وقتی 90 درصد پارکینگ های عمومی را در مرکز شهر طراحی می کنند، سیاست گذاری های بر اساس تعرفه گذاری است و با تعرفه پارکینگ می خواهیم مدیریت کنیم.

این شکل از سیاست حمل و نقل با ایرادات جدی مواجه است.

اکبریان بیان کرد: وقتی می توان با هزینه نازل تر خطوط 4 گانه بی آرتی یا با هزینه های بیشتری خطوط LRT را در مشهد تکمیل کنیم، چرا چنین هزینه سنگینی را برای شهر ایجاد می کنیم؟ وی با بیان اینکه این نگاه نشان دهنده هزینه منعفتی بودن سیاست ها است، افزود: چرا کمربند طبرسی میانی رسالت اجرا نشد؟ سطح ترافیک در این منطقه بسیار بیشتر از جنوب غرب است، اما در منطقه جنوبی شهر چند لایه کمربندی اضافه می شود، اما در بلوار طبرسی، با آن همه میزان تصادف و مشکلاتی که دارد، طرحی اجرا نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازنگری در سیاست های مدیریت شهری در مشهد / کمربند جنوبی نماد توسعه نیست

لزوم بازنگری در سیاست های مدیریت شهری در مشهد / کمربند جنوبی نماد توسعه نیست