مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:252020-07-13اقتصادي

احداث ذخیره گاه ژنتیک شمشاد هیرکانی در سلمانشهر


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سلمانشهر از احداث 5 هزار مترمربع ذخیره گاه ژنتیک شمشاد هیرکانی در این شهرستان خبر داد.

- بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، فریدون عصری، اظهار کرد: در راستای حمایت از گونه شمشاد هیرکانی که بر اثر خسارت شب پره شمشاد در سراسر منطقه شمال دچار خسارت و آسیب جدی شد، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در دو ایستگاه باغبانی قائمشهر و مرکز آموزش کشاورزی سلمانشهر اقدام به حفظ و حراست از این گونه در حال انقراض کرده است.

عصری افزود: در این رابطه محققان واعضاء هیات علمی و کارشناسان مرکز ضمن اجرای طرح های تحقیقاتی نسبت به ارائه دستورالعمل فنی کنترل شب پره شمشاد اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش سلمانشهر با دراختیار داشتن حدوداً 5 هزار مترمربع از این گونه که در سال 1347 به عنوان فضای سبز کاشته شده بود یکی از معدود مکان هایی است که با نظارت کارشناسان و توصیه فنی محققان مرکز توانسته است از نابودی شمشاد هیرکانی جلوگیری کند.

به گفته رییس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سلمانشهر، از برنامه های پیشنهادی ما در خصوص نگهداری این گونه نادر، ایجاد ذخیره گاه های ژنتیکی به منظور حفظ ژنوم و نیز تولید از طریق بذر و قلمه است که می تواند محل مناسبی جهت فعالیت علاقه مندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث ذخیره گاه ژنتیک شمشاد هیرکانی در سلمانشهر

احداث ذخیره گاه ژنتیک شمشاد هیرکانی در سلمانشهر