مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-14بين الملل

استقامت روی اطلس 5 سوار شد


بالاخره انتظارها در حال سرآمدن است، چرا که ناسا اعلام کرده مریخ نورد استقامت را در دماغه موشک اطلس 5 مستقر کرده تا همراه با این موشک سفر خود به مریخ را به زودی آغاز کند.

- بالاخره انتظارها در حال سرآمدن است، چرا که ناسا اعلام کرده مریخ نورد "استقامت" را در دماغه موشک "اطلس 5" مستقر کرده تا همراه با این موشک سفر خود به مریخ را به زودی آغاز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، فضاپیمای حامل مریخ نورد استقامت (perseverance) متعلق به ناسا با موفقیت در دماغه موشک اطلس5 (Atlas V) متعلق به اتحادیه پرتاب های آمریکا(ULA) جاسازی شده است تا به سیاره سرخ سفر کند.

این مریخ نورد خودران داخل یک سپر حرارتی محافظ روی موشک اطلس 5 سوار شده است تا کم کم برای آماده سازی و پرتاب برنامه ریزی شده از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا در تاریخ 30 ژوییه آماده شود.

در ابتدا قرار بود این پرتاب در تاریخ 17 ژوییه انجام شود، اما پرتاب این مریخ نورد به دلیل مشکلات فنی و اختلالات لجستیکی ناشی از شیوع بیماری کووید-19 به تأخیر افتاد.

با این حال ناسا می گوید هنگامی که فضاپیما به پایان رسید و وزن دقیق آن مشخص شد، مهندسان ناسا و اتحادیه پرتاب های آمریکا توانستند میزان سوخت مورد نیاز اطلس 5 را محاسبه کنند و یک پنجره پرتاب جدید از تاریخ 30 ژوییه تا 15 اوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقامت روی اطلس 5 سوار شد

استقامت روی اطلس 5 سوار شد