مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 11:152020-07-15اقتصادي

پاسخ به توجیحات احداث کمربند جنوبی مشهد


اگر هدف‏مان حفاظت از طبیعت و خیرخواهی شهروندان است، مسلما این انفجارها و تخریب کوه ‏ها، نه تنها به نفع طبیعت نیست بلکه به آزردگی مردمی می ‏انجامد، - مهدی کلاهی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد در یادداشتی به توجیحات احداث کمربند جنوبی مشهد پاسخ داده است، متن این یادداشت به شرح زیر است: آیا کمربند جنوبی مشهد برای محیط ‏زیست مفید است؟ از آنجاکه 1000 میلیارد تومان تاکنون برای کمربند جنوبی مشهد هزینه شده است، آیا باید رها شود یا باید تکمیل شود؟ آیا کمربند جنوبی مشهد جلوی زمین‏ خواری را می‏ گیرد یا خودش مسبب زمین ‏خواری و کوه‏ خواری می ‏شود؟ آیا جاده‏ سازی تا عمق کوه، یعنی دسترسی مردمی ؟ و آیا محیط‏ زیستی ‏ها (طرفداران محیط ‏زیست و منابع طبیعی)، سیاه‏ نمایی می‏ کنند؟ بیایید این سؤالات را از جنبه ‏های مختلف بررسی کنیم.

به هر حال، دلایلی برای احداث کمربند جنوبی مشهد برشمرده می ‏شود که در این یادداشت، هر کدام از این دلایل، جداگانه، ابتدا ارائه و سپس تحلیل می ‏شوند، قضاوت در مورد جایگاه این دلایل و همچنین پاسخ ‏ها، با خواننده محترم است.

دلیل اول: گفته می شود که اگر کمربند جنوبی احداث شود، ترافیک کمتری خواهیم داشت، مردم دردسر کمتری برای طی کردن مسافت دارند و هم چنین آلودگی هوای کمتری داریم که در نتیجه برای محیط زیست هم بهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به توجیحات احداث کمربند جنوبی مشهد

پاسخ به توجیحات احداث کمربند جنوبی مشهد