مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 تیر 1399 ساعت 04:102020-07-17بين الملل

بازگشت شرکت های کره ای ها به بازار ایران آسان نیست


مدیرکل اسبق شرق آسیای وزارت امور خارجه تاکید کرد: رفتار کنونی کره ای ها در آینده روابط شان با ایران اثرگذار است و با رویه ای که در پیش گرفته اند، - بازگشت شان به بازارهای ایران آسان نخواهد بود.

سید جلال ساداتیان درباره عدم پرداخت بدهی هفت میلیاردی کره جنوبی به ایران گفت: کره ای ها در عرصه سیاست خارجی وضعیت خاصی را دارند و وضعیت آنها به گونه ای نیست که بخواهند به طور مستقل دست به عمل بزنند و به شدت زیر نظر ایالات متحده هستند.

وی گفت: سئول در دوران جنگ سرد زیر چتر حمایتی واشنگتن قرار گرفت و برای مقابله با چین و شوروی سابق به یکی از پایگاههای اصلی آمریکایی ها در شرق آسیا تبدیل شد.

اکنون هم تهدید کره شمالی که دارای بمب های هسته ای و هیدروژنی است را زیر گوش خود احساس می کند و معتقد است اگر حمایت واشنگتن نباشد، تهدیدات پیونگ یانگ علیه سئول عملی می شود.

کره جنوبی از نظر سیاسی استقلال عمل ندارد این کارشناس مسائل شرق آسیا یادآور شد: کره جنوبی از نظر اقتصادی، کشور پیشرفته ای است اما از نظر سیاسی استقلال چندانی از خود ندارد.

وی افزود: کره ای ها به دلایلی که متاثر از فشارهای آمریکا است، با این بهانه که مطالبات ایران به دلار است و از طرفی، آمریکا بانک ها و موسسات مالی را از همکاری با ایران منع کرده، مدعی است که نمی تواند بدهی های خود را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت شرکت های کره ای ها به بازار ایران آسان نیست

بازگشت شرکت های کره ای ها به بازار ایران آسان نیست