مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-17پزشكي

بودجه 99 اهداف برنامه توسعه ششم در نظام سلامت را محقق می کند؟


نگاهی گذرا به بودجه 99 در بخش بهداشت و درمان کشور نشان می دهد که نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی سلامت کشور اهداف برنامه توسعه ششم و سیاست های کلی سلامت را محقق نمی کند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: برنامه های توسعه و اسناد بالادستی ازجمله سیاست های کلی سلامت مسیر تحقق اهداف نظام سلامت را ریل گذاری می­کنند و اهم تکالیف دولت در این حوزه را مشخص می کنند.

اهم تکالیف مذکور عبارت اند از: نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ساماندهی خدمات بیمه سلامت در تعامل با آن تقویت زیرساخت های موردنیاز برای تولید فرآورده ها و مواد اولیه دارویی، واکسن و تجهیزات پزشکی پوشش اجباری بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اولویت پیشگیری بر درمان ازآنجایی که قوانین بودجه سنواتی برشی یک ساله از تأمین منابع مالی برای اجرای برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی کشور هستند، بنابراین بررسی لایحه بودجه سال 99 در بخش سلامت با توجه به تکالیف مورداشاره لازم و ضروری به نظر می­رسد.

در ذیل طبق گزارش مرکز پژوهش­ها، مغایرت­های اعتبارات بودجه­ای حوزه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با اسناد بالادستی بررسی می شود.

1-اولویت پیشگیری بر درمان نگاهی بر اعتبارات امور سلامت نشان می دهد که فصل درمان حدود 77 درصد این اعتبارات ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 99 اهداف برنامه توسعه ششم در نظام سلامت را محقق می کند؟

بودجه 99 اهداف برنامه توسعه ششم در نظام سلامت را محقق می کند؟