مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 تیر 1399 ساعت 11:502020-07-17اقتصادي

توافق ایران و چین روابط چین و آمریکا را وارد نقطه بحرانی جدیدی می کند


گزارشات حاکی از آن است که ایران و چین به سرعت در حال تدوین توافق جامع همکاری با یکدیگر هستند و این مسأله با هدف پایان دادن به محدودیت های اقتصادی اعمال شده علیه ایران در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از آپستریم، گزارشات حاکی از آن است که ایران و چین به سرعت در حال تدوین جزییات توافق جامع همکاری 25 ساله با یکدیگر هستند که با هدف خارج کردن ایران از حلقه تحریم های آمریکا در جریان است.

قرار است در قالب این توافق چین طی 25 سال 400 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام خواهد داد که تقریبا تلاش های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد کرد.

بنا به گفته مقامات آمریکایی، این توافق می تواند چهره منطقه را تغییر دهد از جمله پروژه هایی که قرار است چینی ها در قالب آن با ایران همکاری کنند می توان به حوزه های مخابراتی، بنادر، میادین نفتی و گازی، خطوط راه آهن و ده ها حوزه دیگر اشاره کرد.

گفته می شود در قالب آن همچنین ایران قرار است نفت را با تخفیف به چین صادر کند.

مقامات چینی البته هنوز جزییات این توافق را منتشر نکرده اند و در طرف ایرانی هم باید پیش از نهایی شدن آن به تصویب مجلس برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و چین روابط چین و آمریکا را وارد نقطه بحرانی جدیدی می کند

توافق ایران و چین روابط چین و آمریکا را وارد نقطه بحرانی جدیدی می کند