مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 00:452020-07-17پزشكي

طاعون خیارکی در ایران مطرح نیست/هیچ جای نگرانی وجود ندارد


مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید فراوان مبنی برآنکه طاعون خیارکی در ایران اصلا مطرح نیست، عنوان کرد: طاعون بیماری کشنده ای است و از طریق ریه و کک منتقل می شود به طوری که طاعون خیارکی در کشاله های ران غده ای مانند خیار ورم می کند اما .

- ایسنا/کرمان مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید فراوان مبنی برآنکه طاعون خیارکی در ایران اصلا مطرح نیست، عنوان کرد: طاعون بیماری کشنده ای است و از طریق ریه و کک منتقل می شود به طوری که طاعون خیارکی در کشاله های ران غده ای مانند خیار ورم می کند اما خوشبختانه در حال حاضر آنتی بیوتیک های زیادی برای این بیماری وجود دارد.

دکتر نوذر نخعی در گفت وگو با ایسنا، درباره شیوع طاعون خیارکی گفت: طاعون خیارکی بیماری جدیدی نیست و در محدود کشورهایی این مورد گزارش شده است و این موضوع جایی برای دغدغه ندارد و مردم ایران نباید نگران این بیماری باشند.

وی با تاکید برآنکه کنترل بیماری طاعون خیارکی بسیار آسان است، تصریح کرد: این بیماری درمان و دارو دارد ضمن آنکه مردم می توانند با یکسری اقدامات از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

این متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عامل بیماری طاعون خیارکی را باکتری دانست و بیان کرد: طاعون در زمان قرون وسطی مشکل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون خیارکی در ایران مطرح نیست/هیچ جای نگرانی وجود ندارد

طاعون خیارکی در ایران مطرح نیست/هیچ جای نگرانی وجود ندارد