مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-18اقتصادي

محققان کشور موفق به تولید بیش از 150 نوع ماده شیمیایی بسیار خالص شدند


محققان یک شرکت دانش بنیان در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه دانش فنی و تولید بیش از 150 نوع ماده شیمیایی بسیار خالص شدند.

- به گزارش  گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهران جوانبخت عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عنوان کرد: مواد شیمیایی خلوص بالا کاربردهای مختلفی در صنایع غذایی، دارویی، الکترونیک، پتروشیمی و آزمایشگاه های مراکز دانشگاهی و صنعتی دارند.

در حالی که ارزش خاک برخی معادن در حدود چند ده دلار به ازای هر تن است،  این مبلغ معادل قیمت یک کیلوگرم ماده شیمیایی با خلوص بالا محسوب می شود.

  وی ادامه داد: به عبارتی با تولید یک کیلوگرم ماده شیمیایی خلوص بالا می توان از خام فروشی یک تن خاک معدن یا یک بشکه نفت خام جلوگیری کرد.

  جوانبخت با تاکید بر اینکه ایران با وجود 7 درصد منابع معدنی دنیا به علت کم توجهی به فناوری های پیشرفته مواد شیمیایی سهم ناچیزی در بازار جهانی 700 میلیارد دلاری آن داشته است، بیان کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیشترین حجم واردات کالا و مواد اولیه به کشور مربوط به مواد شیمیایی است.

  عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: از طرفی با توجه به اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته وار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان کشور موفق به تولید بیش از 150 نوع ماده شیمیایی بسیار خالص شدند

محققان کشور موفق به تولید بیش از 150 نوع ماده شیمیایی بسیار خالص شدند