مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-18اقتصادي

2 میلیون نفر در بهار از بازار کار خارج شدند / 1.5 میلیون نفر از شاغلان کم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز آمار ایران، جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران به تحلیل بازار کار در فصل بهار 99 پرداخت و گفت: - رییس مرکز آمار ایران با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری بهار سال 99 گفت: 2 میلیون نفر از بازار کار خارج شدند و 1.

5 میلیون نفر از شاغلان کم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز آمار ایران، جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران به تحلیل بازار کار در فصل بهار 99 پرداخت و گفت: بررسی نتایج حاکی از مشهود بودن اثر کووید 19 بر بازار کار کشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

مطابق این نتایج، جمعیت غیر فعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) با کاهش ملموسی مواجه شده است.

وی ادامه داد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت 15 ساله و بیش تر در بهار 1399 نشان می دهد که 41,0 درصد جمعیت در سن کار (15 ساله و بیش تر) از نظر اقتصادی فعال بوده اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند.

هم چنین نتایج نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کم تر بوده است.

رییس مرکز آمار ایران افزود: بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار1398)، 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون نفر در بهار از بازار کار خارج شدند / 1.5 میلیون نفر از شاغلان کم شد

2 میلیون نفر در بهار از بازار کار خارج شدند / 1.5 میلیون نفر از شاغلان کم شد