مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 20:152020-07-18اجتماعي

مدرک گرایی در جامعه کاهش پیدا کرده است


رییس سابق دانشگاه  علمی کاربردی واحد خراسان رضوی گفت: مدرک گرایی در جامعه کاهش پیدا کرده، نظام آموزشی فعلی پاسخگوی نیازهای اجتماعی نیست و مدرک تحصیلی  به تنهایی نتوانسته است معظلات و مشکلات  را برطرف کند.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس سابق دانشگاه  علمی کاربردی واحد خراسان رضوی گفت: مدرک گرایی در جامعه کاهش پیدا کرده، نظام آموزشی فعلی پاسخگوی نیازهای اجتماعی نیست و مدرک تحصیلی  به تنهایی نتوانسته است معظلات و مشکلات  را برطرف کند.

دکتر محمد جواد سلجوقی با حضور در میزگرد ایسنا با عنوان بررسی وضعیت آموزش عالی در بخش خصوصی ، اظهار کرد: برترین دانشگاه های دنیا دانشگاه های خصوصی هستند.

برای مثال مؤسسه MIT در رتبه بندی مجله تایمز در سال2020 رتبه اول دانشگاه های دنیا را کسب کرده است، دانشگاه هاروارد دوم و دانشگاه استنفورد در رتبه سومین دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است.

وی در خصوص علل عدم موفقیت دانشگاه های خصوصی در ایران افزود: این مسئله به زمانی برمی گردد که دانشگاه های غیرانتفاعی تأسیس شدند.

دانشگاه های غیرانتفاعی در ایران برای افزایش رقابت میان دانشگاه ها، افزایش کیفیت، کارایی درونی و کارایی بیرونی، تنوع در آموزش عالی و برداشته شدن بار از دوش دولت تأسیس شدند ولی عملاً این اهداف محقق نشده است و بیشتر به جنبه های های کمی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرک گرایی در جامعه کاهش پیدا کرده است

مدرک گرایی در جامعه کاهش پیدا کرده است