مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-19سياسي

کلاهبرداری یارانه ای، مصداق قانون کلاهبرداری است؟


اداره کل حقوقی قوه قضاییه در جدید ترین نظریه مشورتی خود به سوالاتی از جمله اینکه آیا جرائم کلاهبرداری مرتبط با رایانه قابل انطباق با عنوان جرایم کلاهبرداری محسوب می شود، - پاسخ داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر در جدیدترین نظریه مشورتی حقوقی اعلام شده، سوالاتی با محوریت اینکه آیا جرایم موضوع ماده 741 قانون مجازات اسلامی تعزیرات که فصل سوم جرایم رایانه ای تحت عنوان کلاهبرداری مرتبط با رایانه طبق بندی گردیده است قابل انطباق با عنوان جرایم که طبق قانون کلاهبرداری محسوب می شود موضوع قانون کاهش مجازات حبس تعزیری می باشد یا خیر؟ مطرح شده بود که اداره کل حقوقی قوه قضاییه در پاسخ اعلام کرده است: با عنایت به اینکه ماده 741 قانون مجازات اسلامی، تحت عنوان کلاهبرداری مرتبط با رایانه جرم انگاری شده است، جرم موصوف از جمله جرایمی است که از نظر قانونگذار کلاهبرداری محسوب می شود، بنابراین جرم مذکور مشمول احکام مقرر در تبصره الحاقی به ماده 47 و ماده 104 قانون مجازات اسلامی اصلاحی 1399 (موضوع قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399) می باشد.

در سوال و استعلام بعدی از سوی قضات مطرح شده که در پرونده هایی که در زمان تشکیل دارای مجازات قانونی بالاتر از 7 و 8 و در صلاحیت دادسرا بوده است و دادسرای شروع به رسیدگی نموده است لکن پس از لازم الاجرا شدن قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری یارانه ای، مصداق قانون کلاهبرداری است؟

کلاهبرداری یارانه ای، مصداق قانون کلاهبرداری است؟