مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 07:052020-07-19اقتصادي

برداشت 30 هزار تن گیلاس در مازندران


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال 30 هزار تن گیلاس از باغات استان برداشت شد که این میزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

- ایسنا/مازندران مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال 30 هزار تن گیلاس از باغات استان برداشت شد که این میزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، هادی ایزدی امیری، اظهار کرد: ارزش ریالی 30 هزار تن محصول گیلاس در مازندران 300 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در مازندران 3 هزار هکتار باغ گیلاس وجود دارد گفت: از این میزان یک هزار و 875 هکتار محصول می دهد و بقیه در وضعیت نهال قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط برداشت گیلاس در مازندران را 16 تن در هر هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: شهرستان آمل با یک هزار و 700 هکتار، 70 درصد باغات زیر کشت گیلاس استان را به خود اختصاص می دهد و بعد از آن شهرستان های نوشهر، نور و ساری قرار دارند.

ایزدی یکی از علت های مهم افزایش برداشت گیلاس را عدم سرمازدگی و گل دهی مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی خوب در فصل بهار عنوان و تصریح کرد: در این راستا برگزاری کلاس ها و کارگاه های تغذیه، هرس به موقع درختان و مبارزه با آفات نیز موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 30 هزار تن گیلاس در مازندران

برداشت 30 هزار تن گیلاس در مازندران