مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 07:402020-07-19فرهنگي

تخریب شبانه یک بادگیر تاریخی در دامغان با مجوز شهرداری!!


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از تخریب شبانه یک بادگیر تاریخی در این شهر توسط مالک آن خبر داد و گفت: این بادگیر مربوط به یک خانه قدیمی و در مجاورت خانه تاریخی ثبت ملی شده ابراهیمی دامغان بوده است.

- مهدی قاسمی 29 تیر ماه به خبرنگاران اظهار کرد: این بادگیر کم نظیر که چشم انداز زیبایی داشته و نمای جذابی به خانه ابراهیمی داده بود، توسط مالک شخصی آن شبانه با ماشین آلات سنگین تخریب شده است.

وی با انتقاد از این تخریب شبانه خاطرنشان کرد: متاسفانه مالک خانه قدیمی مجاور خانه ابراهیمی دامغان، معروف به خانه جنانی، شبانه اقدام به تخریب و خاک برداری پلاک مسکونی خود توسط تجهیزات سنگین (بیل و لودر) کرده است.

قاسمی با گلایه از صدور مجوز تخریب از سوی شهرداری این شهر تاریخی اضافه کرد: به گفته مالک، مجوز تخریب در تاریخ 21 خردادماه توسط شهرداری دامغان صادر شده و این در حالی است که صدور مجوز بدون اطلاع میراث فرهنگی و بدون اخذ استعلام از این اداره انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به شهرداری ها، هرگونه عملیات عمرانی در حریم بناهای تاریخی باید با نظر کمیته فنی میراث فرهنگی صورت گیرد و اخذ استعلام از میراث فرهنگی درخصوص هر گونه تخریب و ساخت و ساز در بافت های تاریخی به ویژه بناهای مجاور بناهای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب شبانه یک بادگیر تاریخی در دامغان با مجوز شهرداری!!

تخریب شبانه یک بادگیر تاریخی در دامغان با مجوز شهرداری!!