مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 06:202020-07-20سياسي

شمس عارف ژولیده و بی سوادی نیست


محمدرضا موحدی با بیان اینکه شمس تبریزی عارف ژولیده و کم سواد یا بی سوادی نیست گفت: شیوه  شمس در تاویل کلام الهی، شیوه ای ذوقی و کشفی است و اگرچه به نظر می رسد با تفاسیر اشاری و عرفانی قرآن آشنا بوده و گاه عطف توجهی بدان ها داشته، - اما دریافت های تازه اش که برآمده از تجربه های کاملا شخصی اوست، بیشتر به شیوه عارفانی چون ابوسعید ابوالخیر نزدیک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، بیست و چهارمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی به شیوه شمس در تاویل کلام الهی اختصاص داشت که با سخنرانی محمدرضا موحدی به صورت مجازی برگزار شد.

مشروح سخنان موحدی در پی می آید: عنوان سخن من شیوه شمس در تاویل کلام الهی است.

یعنی این که شمس الدین علی بن ملک داد تبریزی، این عارف نسبتاً گمنام قرن هفتم، از قرآن در کلامش و در گفت وگو با مولانا و مریدان او و در مواجهه با دیگران چگونه استفاده می کند؟ آیا قرآن را یک کلام مکتوب می بیند که ابتدا و انتهای آن بسته شده و فهم گذشتگان و قدمای او از این کتاب، برای او حجت است، یا نه؟ شیوه های تاویلی که قبل از شمس متداول بوده است وقتی درباره شیوه شمس در تاویل صحبت می کنیم باید در ابتدا این سوال را پاسخ داد که تاویل چیست؟ تاویل از کلماتی است که در کنار تفسیر و گاهی مترادف با خود تفسیر به کار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمس عارف ژولیده و بی سوادی نیست

شمس عارف ژولیده و بی سوادی نیست