مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-20بين الملل

آغاز عملیات خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی


دادستان نظامی استان تهران از آغاز عملیات خوانش جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی گفت: روز جمعه جعبه های سیاه هواپیمای مسافربری بویینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود.

وی گفت: طبق مقررات سازمان بین المللی هوانوردی، از کشورهای ذی نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جان باخته در این سانحه، برای خوانش جعبه های سیاه دعوت به عمل آمده است.

دادستان نظامی استان تهران در ادامه افزود: نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور خواهند داشت.

وی با اشاره مجدد به این نکته که جعبه های سیاه این مدل از هواپیما تاکنون سابقه بازخوانی نداشته است، گفت: بنا به تشخیص سازمان هواپیمایی کشوری، آزمایشگاه های کشور فرانسه از امکانات فنی لازم برای خوانش اطلاعات جعبه های سیاه برخوردارند و این کشور بعد از اعلام آمادگی ایران به سازمان ایکائو برای ارسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

آغاز عملیات خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی