مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 10:502020-07-20اقتصادي

بازخوانی اصل 30 قانون اساسی و اهمیت زمان بازداشت «سلطان لوازم التحریر»!


توجه به این امر مخصوصا در شرایط اقتصادی فعلی و افزایش شدید قیمت ارز و تاثیر آن بر سایر حوزه ها بیش از گذشته اهمیت می یابد.

مسئولان باید توجه داشته باشند که بر اساس قانون اساسی آنها نه تنها ملزم به تهیه مقدمات آموزش رایگان هستند بلکه موظف به تهیه مقدمات آن هم هستند .

- قانونگذار قانون اساسی در بخشهای مرتبط با حقوق ملت یکی از مهمترین حقوق بشری به نام حق آموزش رایگان را به رسمیت شناخته و در این اصل دولت ها را موظف کرده تا در جهت احقاق این حق بنیادین بشری گام بردارند اما هرسال خانواده های ایرانی به هنگام فصل ثبت نام فرزندان در مدارس و برخورد با انواع هزینه ها با عناوینی همچون شهریه یا کمک به مدرسه با این سوال مهم مواجه می شوند که آیا واقعا حق آموزش رایگان به رسمیت شناخته شده است یاخیر؟به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان می دارد : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

اما همان اوایل انقلاب درباره اینکه این دولت ها تا چه حد و چگونه موظف به احقاق حق آموزش رایگان هستند ابهاماتی وجود داشت و این سوال مطرح بود که آیا این وظیفه مطلق بوده یا با توجه به توان و امکانات دولت ها فرق می کند چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی اصل 30 قانون اساسی و اهمیت زمان بازداشت «سلطان لوازم التحریر»!

بازخوانی اصل 30 قانون اساسی و اهمیت زمان بازداشت «سلطان لوازم التحریر»!