مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 03:202020-07-21دانش

انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از کنکور 99 جدا شد/ آغاز تحصیل از 15 شهریور


با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی جدید از فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 99 جدا شد.

- رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی جدید از فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 99 جدا شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و در این جلسه بحث عمده به موضوع پذیرش بدون کنکور برای مهرماه 99 اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با استفاده از سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل می شود، داوطلبانی که علاقمند باشند می توانند بدون حضور در کنکور با ثبت نام و انتخاب رشته هایی که پذیرش در آنها صرفا با سوابق تحصیلی است در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

رییس سازمان سنجش یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته ثبت نام و انتخاب رشته با دانشگاه آزاد در رشته های بدون آزمون نیز همزمان با پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت می گیرد و سعی می کنیم که پذیرش این دسته از داوطلبان همزمان با آغاز سال تحصیلی در 15 شهریورماه صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از کنکور 99 جدا شد/ آغاز تحصیل از 15 شهریور

انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از کنکور 99 جدا شد/ آغاز تحصیل از 15 شهریور