مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 05:102020-07-22پزشكي

اگر با فرد مبتلا به کووید-19 تماس داشتیم چه کنیم؟


محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نکاتی را درباره زمانی که با فرد مبتلا به کووید-19 تماس داشته ایم، بیان کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده اند که اگر با کسی که مبتلا به کووید-19 است تماس داشتیم، چه اقداماتی باید انجام دهیم.

آن ها می گویند: تماس نزدیک به معنای داشتن فاصله ای کمتر از یک متر با فرد عفونی مبتلا به کووید-19 برای مدت طولانی (بیشتر از 15 دقیقه) است.

از جمله مثال های نزدیک می توان به موارد زیر اشاره کرد: -زندگی کردن در یک خانه با فرد مبتلا -داشتن ارتباط صمیمی و نزدیک با بیمار( همسر بیمار) -داشتن تماس فیزیکی مستقیم با بیمار -مراقبت از بیمار مبتلا به کووید-19 بدون استفاده از تجهیزات محافظت فردی مانند ماسک یا محافظ صورت -قرار گرفتن همزمان در یک خودرو با فرد مبتلا در صورت داشتن تماس نزدیک با بیمار کووید-19 باید خود را به مدت 14 روز در خانه قرنطینه کنید و مراقب بروز علائمی هر چند خفیف از جمله سرفه، تنگی نفس، سخت شدن تنفس، تب، لرز، درد عضلانی، سر درد، گلو درد یا از دست دادن حس چشایی و بویایی باشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر با فرد مبتلا به کووید-19 تماس داشتیم چه کنیم؟

اگر با فرد مبتلا به کووید-19 تماس داشتیم چه کنیم؟