مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 08:352020-07-22اقتصادي

هجرت و حاشیه نشینی به امید زندگی بهتر/ آسیب های اجتماعی محصول نگاه مهندسی به پیشرفت


بعضی سیاست گذاری ها، از اجرای پروژه های عمرانی تا طرح های صنعتی بدون توجه به عواقب جمعیتی باعث شده جمعیت زیادی از سایر استان ها به استان اصفهان مهاجرت کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، در پی وقوع انقلاب صنعتی و تغییر نظام اجتماعی-سیاسی از فئودالی به سرمایه داری کم کم جایگاه اجتماعات محلی در نگاه مردم تنزل پیدا کرد و شهروندی به عنوان یک ارزش مطرح و در نتیجه آن مهاجرت از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به کلان شهرها به عنوان پیش نیاز پیشرفت و ترقی مطرح شد.

مردمی که تا دیروز در روستا یا شهر محل تولدشان زندگی می کردند به دنبال زندگی بهتر و رفاه بیشتر به شهرها آمدند و چون قیمت مسکن در شهر بالا بود نمی توانستند در مرکز شهر ساکن شوند، پس به حاشیه شهر رفتند تا بتوانند برای کار به مرکز شهر بیایند.

در استان اصفهان سه شهر فولادشهر، شاهین شهر و بهارستان بیش از سایر مناطق به مهاجرپذیری شناخته شده اند و تنوع اقوام مهاجر از یک سو و سبک زندگی مردم در این شهرها باعث شده تا شهروندان القابی مانند ایران کوچک، پاریس کوچولو و خوابگاه به آن ها بدهند.

شاهین شهر پس از شهرستان اصفهان (که شهر بهارستان نیز در آن قرار دارد) بیشترین تعداد مهاجر را در سال های 90 تا 95 در خود جای داده و 18 هزار و 300 نفر از سایر استان های کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجرت و حاشیه نشینی به امید زندگی بهتر/ آسیب های اجتماعی محصول نگاه مهندسی به پیشرفت

هجرت و حاشیه نشینی به امید زندگی بهتر/ آسیب های اجتماعی محصول نگاه مهندسی به پیشرفت