مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 11:402020-07-22بين الملل

انگلیس به دنبال روش های جدید مقابله با جاسوسان خارجی


در پی انتشار گزارش پارلمان انگلیس درخصوص عدم بررسی مناسب احتمال مداخله روسیه در انتخابات انگلیس، دولت این کشور از تلاش برای تقویت آژانس های اطلاعاتی و تصویب قوانین ضدجاسوسی جدید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار گزارشی با محتوای بی توجهی دولت انگلیس به تلاش روسیه برای مداخله در امور این کشور، دولت و پارلمان انگلیس قوانین ضدجاسوسی را تقویت خواهند کرد.

به نوشته روزنامه گاردین ،  گرنت شاپز وزیر حمل و نقل انگلیس روز چهارشنبه در مصاحبه ای گفت، طبق یکی از این قوانین جدید که در پارلمان انگلیس مطرح خواهد شد، در اقدامی متقابل اسامی مأموران اطلاعاتی دیگر کشورها نظیر آمریکا و استرالیا باید در پایگاه داده ای در انگلیس ثبت شود.

روز گذشته (سه شنبه) دولت انگلیس پس از کشمکش های فراوان، گزارش کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس را منتشر کرد که در آن نوشته شده، دولت و آژانس های اطلاعاتی انگلیس تلاش کرملین جهت مداخله در همه پرسی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را به شکل صحیحی مورد ارزیابی قرار نداده اند.

در این گزارش آمده است قوانین فعلی که اقدام علیه جاسوسان خارجی را میسر می کنند بسیار ضعیف هستند و به طور ویژه، قانون اسرار دولتی به قدری قدیمی است که طبق آن دیگر جاسوس خارجی بودن در کشور (انگلیس)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس به دنبال روش های جدید مقابله با جاسوسان خارجی

انگلیس به دنبال روش های جدید مقابله با جاسوسان خارجی