مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 04:352020-07-23فرهنگي

قدیمی ترین اسناد «ازدواج» در گنجینه نُسخ خطی آستان قدس رضوی


مدیر مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس گفت: نسخه های خطی وچاپ سنگی نفیسی با موضوع ازدواج در مخزن کتب خطی این مجموعه نگهداری می شود که برخی مربوط به قرن 6 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی سوزنچی کاشانی، از وجود نسخه های خطی و چاپ سنگی نفیسی به زبان فارسی، عربی و اردو در این مرکز با موضوع ازدواج خبر داد که که بیشتر آن ها دارای بلاغ و حاشیه بوده و تصحیح و مقابله شده است.

مدیر مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این که برخی از این نسخه ها به طور ویژه به موضوع ازدواج و نکاح پرداخته و برخی نسخه ها بخشی از آن به این موضوع اختصاص یافته است، توضیح داد: یکی از نفیس ترین نسخه ها، نسخه ای به قدمت قرن ششم قمری با عنوان الانتصار فیما انفردت به الامامیه در موضوع فقه است که در سال 596 قمری به خط نسخ 19 سطری بر کاغذ حنایی با عناوین شنگرف کتابت شده و بخشی از آن، به موضوع ازدواج اختصاص یافته است.

وی افزود: اختلاف زوجین در مهر رساله ای خطی به زبان عربی با موضوع فقه، روابط زوجین، مهریه و ازدواج، تألیف محمدباقربن محمد میرداماد است که در سال 1022 قمری به خط نستعلیق 11 سطری بر کاغذ نباتی کتابت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین اسناد «ازدواج» در گنجینه نُسخ خطی آستان قدس رضوی

قدیمی ترین اسناد «ازدواج» در گنجینه نُسخ خطی آستان قدس رضوی