مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 07:552020-07-25فرهنگي

حسرت هایی که بر دل ماند/ خاموشی چهره ماندگار موسیقی بلوچستان


استاد «رسول بخش زنگی شاهی» نوازنده پیشکسوت ساز «قیچک» بلوچستان در حالی پنج شنبه شب درگذشت که حسرت های بسیاری بر دل او و هنر دوستان باقی ماند.

- زاهدان - استاد رسول بخش زنگی شاهی نوازنده پیشکسوت ساز قیچک بلوچستان در حالی پنج شنبه شب درگذشت که حسرت های بسیاری بر دل او و هنر دوستان باقی ماند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استاد رسول بخش زنگی شاهی نوازنده برجسته ساز قیچک عصر پنج شنبه به دلیل بیماری قلبی در گذشت.

استاد زنگی شاهی برجسته ترین نوازنده ساز قیچک بود که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال 96 به عنوان چهره برتر قیچک ایران شناخته و از آن تجلیل شد.

استاد بخشوک زنگی شاهی معروف به رسول بخش در سال 1320 در بخش آشار از توابع شهرستان مهرستان متولد شد و از همان زمان کودکی در جوار پدر و پدربزرگ خود هنر نواختن ساز و قیچک را آموخت و در 14 سالگی رسماً در مجالس مختلف کار نوازندگی را آغاز کرد و در سال 1382 مفتخر به کسب مدرک دکتری افتخاری نواختن ساز و قیچک از کشور انگلستان شد.

سفر به کشورهای مطرح جهان برای نمایش فرهنگ اصیل ایرانی زنگی شاهی طی سال های متعدد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، ایتالیا، نروژ، بلژیک، پرتغال، عمان، قطر، امارات متحده عربی و بسیاری کشورهای دیگر برای نمایش مهارتش در زمینه نوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسرت هایی که بر دل ماند/ خاموشی چهره ماندگار موسیقی بلوچستان

حسرت هایی که بر دل ماند/ خاموشی چهره ماندگار موسیقی بلوچستان